نگاهي به هدست هولولنز 2 ؛ جادوي واقعي مايكروسافت (بخش 1)

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

نگاهي به هدست هولولنز 2 ؛ جادوي واقعي مايكروسافت (بخش 1)

۱۱ بازديد

هولولنز 2 هدست واقعيت مجازي مايكروسافت است كه ارتقاي چشمگيري در بخش بكارگيري سرويس‌هاي ابري، پهناي باند و طراحي نسبت به نسخه پيشين خود داشته است. در ادامه، هولولنز جديد را مورد بررسي دقيق و همه‌جانبه قرار خواهيم دارد. مايكروسافت هولولنز دست پر برگشته است. نسخه جديد مايكروسافت هولولنز كه حاصل سه سال ادغام هدست با فناوري واقعيت مجازي است. پس از انتشار تيزر مربوطه، اكنون هولولنز 2 با قيمت 3500 دلار قابل سفارش است كه البته در اواخر سال ميلادي جاري عرضه مي‌شود.

آزمايشگاه‌هايي در دل مركز بازديدكنندگان مايكروسافت وجود دارد كه بازديد از آن‌ها براي عموم مردم ميسر نيست و تنها برخي از كارشناسان و خبرنگاران اجازه ورود به آنجا را دارند. در اين آزمايشگاه هدست واقعيت مجازي هولولنز 2 مايكروسافت نيز قرار دارد و درواقع بازديد از آزمايشگاه آن مي‌تواند به مانند يك سفر علمي-تخيلي نيز تلقي شود.

با اين حساب ردموندي‌ها هم‌اكنون توانسته‌اند دستاورد جديدي از واقعيت افزوده را به دنياي فناوري به نام مايكروسافت هولولنز 2 را ارائه دهند كه نسبت به نسخه پيشين خود پيشرفت‌هاي جالب توجهي را تجربه كرده است.

بر اين اساس در ادامه قرار است بررسي از اين محصول هوشمند داشته باشيم. اين بررسي توسط اسكات استين (Scott Stein) از نويسنده‌هاي سايت Cnet صورت گرفته كه به مركز توليد و طراحي هدست واقعيت مجازي مايكروسافت رفته است. در ابتدا، موضوع قابل توجه براي اين فرد، قرارگيري و كاربري آسان هولولنز بود كه به آساني بر روي سر قرار مي‌گيرد. ديگر نكته قابل توجه از اين هدست واقعيت مجازي، طراحي آن است كه به مانند يك ماسك جوشكاري طراحي شده است و به آساني نيز استفاده خواهد شد و نيازي به آموزش خاصي نخواهد داشت

قرار دادن هدست واقعيت مجازي هولولنز 2 بر روي سر 

درواقع براي قرار دادن اين گجت هوشمند بر روي سر مي‌بايست نقاطي كه در كناره‌هاي هدست وجود دارند را دنبال كنيد. اين در حالي است كه اين هدست واقعيت مجازي هم‌اكنون با اپليكيشن راهنماي جديد مايكروسافت دايناميك 365 گايدز (Dynamics 365 Guides) نيز كار مي‌كند كه تنظيمات ابتدايي را ارائه خواهد داد.

درواقع بهترين راهي كه مي‌توان راحتي استفاده از مايكروسافت هولولنز 2 را توصيف كرد اين است كه مثال گوگل مپس را بيان كنيم. همان‌طور كه شما به راحتي مي‌توانيد گام به گام مسيرها را در گوگل مپس پيدا كنيد، قادر خواهيد بود كه از مايكروسافت هولولنز 2 نيز بدون دردسر استفاده كنيد كه راهنماي ارائه شده نيز مرحله به مرحله كار را براي شما به صورت ديداري نشان خواهد داد.

بعد از قرار دادن بر روي سر، يك فلش منحني شناور در يك فضاي سه بعدي به كاربر نشان داده مي‌شود كه بايد حركت داده شود. حالا گام بعدي اين است كه نوار پايين هدست نيز تنظيم گردد. كماني هم در كناره ديواره قرار دارد كه بايد به محل مورد نظر متصل شود.

با اين حال ممكن است به اين نتيجه برسيد كه مراحل تنظيم هدست مايكروسافت هولولنز 2 اندكي وقت گير است و شايد تجربه بازي Labo از نينتندو در ذهن شما تداعي شود كه مرحله به مرحله آماده‌سازي آن نيز در نمايشگر نشان داده مي‌شود. زماني كه هدست مايكروسافت هولولنز نيز بر روي سر قرار مي‌گيرد، تمام مشاهدات در ديد سه بعدي به كاربر نشان داده مي‌شوند. درواقع، دنياي هدست واقعيت مجازي مايكروسافت هولولنز 2 به مانند يك كيت بازي لگو است.

باتوجه به آنچه كه در اين هدست مشاهده شد، به نظر رسد كه نسخه جديد فاقد بازي‌هاي Spider-Zapping و Minecraft خواهد بود. به‌طوري‌كه چهار سال بعد از اينكه مايكروسافت براي اولين بار هولولنز را با رويكرد ايجاد دريچه‌اي جديد در بازي‌هاي مدرن امروزي معرفي كرد، مي‌گذرد اما اكنون رويكرد اين شركت در طراحي هولو لنز 2 تغيير كرده و مكانيزم كار آن نيز ارتقا يافته است.

درواقع هولولنز 2 يك دستگاه بسيار كاربردي براي كاربرانش است. اين هدست به فناوري واقعيت مجازي مجهز است كه به كمك آن مي‌تواند اهداف مورد نظر را اجرا كند. در كنار اين موضوع مي‌بينيم كه محصول ياد شده نسبت به نسخه اوليه خود بهبود يافته است و زاويه ديد گسترده‌تر و رديابي دقيق‌تر را به ارمغان مي‌آورد و مهم‌تر از همه اينكه راحتي استفاده از آن ارتقا يافته است. جالب است بدانيد هولولنز 2 امكان اتصال به سرويس‌هاي ابري مايكروسافت را نيز دارد و همچنين مي‌تواند به اپليكيشن‌هاي iOS و اندرويد نيز متصل شود.

يك خبر خوب ديگر درباره هدست واقعيت مجازي هولو لنز 2 اين است كه اين محصول امروزي مختص كاربران معمولي نيست و جايگاه خوبي نيز در كسب و كار خواهد داشت. به طوري‌كه به‌عنوان ابزاري مخصوص مدير در كارخانه نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين راستا خوب است بدانيد كه شركت‌هايي همچون ايرباس، بوش، فيليپس و ساب براي توسعه نرم افزار هولولنز 2 همكاري مي‌كنند.

در حقيقت امروزه توليدكنندگان بسياري به دنبال استفاده هر چه بيشتر از واقعيت افزوده در تركيب با دستاوردهايشان، هستند و به دنبال راههاي كاربردي‌تري نيز مي‌گردند. در اين راستا بايد صبورانه منتظر اپليكيشن‌ها، توسعه‌دهندگان و ساير بخش‌هاي دنياي فناوري در ورود به عرصه واقعيت مجازي باشيم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.