آشنايي با اسپيكر بلوتوثي JBL Soundgear

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

آشنايي با اسپيكر بلوتوثي JBL Soundgear

۹۶ بازديد

JBL Soundgear نوعي بلندگو بلوتوث است كه كاربر مي تواند از آن به دور گردن خود استفاده كند. يا حداقل، نوعي هدفون باز است. البته اين اولين بار در نوع خود نيست. در همين دسته، Bose SoundWear سال گذشته رونمايي شد و LG Tone Studio در سال 2017 راه اندازي شد.
البته JBL Soundgear در مقايسه با LG Tone Studio يك مدل برتر است و از كيفيت صداي بهتري نيز برخوردار است. حتي مي توانيد از آن به عنوان بلندگو استاندارد بلوتوث استفاده كنيد ، حتي اگر بخواهيد. با اين حال ، كيفيت صداي بهتري در مقايسه با ساير هدفون هاي كم هزينه به دست خواهيد آورد. با اين حال ، بايد توجه داشت كه JBL Soundgear از تحريف صدا در سطوح بالاي باس رنج مي برد.

طراحي

شايد پيش خود تصور كنيد كه ظاهر هيچ هدستي احمقانه‌تر از ايرپادز اپل نباشد. اما شركت JBL در طراحي محصول خود، حسابي اپل را سربلند كرده است. طراحي ظاهري JBL Soundgear دقيقا شبيه به توالت فرنگي است و يا اگر آن را به دور گردن خود بيندازيد، شبيه به بدترين بالش‌‎هاي شركت‌هاي هواپيمايي دنيا به نظر مي‌رسد. البته اين مسئله تقصير شركت JBL نيست و تمامي اسپيكرهايي كه دور گردن قرار مي‌گيرند، كمي تا قسمتي طراحي احمقانه‌اي دارند. البته لازم به ذكر است كه JBL Soundgear نسبت به مدل‌هاي ارائه شده توسط ال جي در سال گذشته، بسيار ظاهر جذاب‌تري دارد.

JBL Soundgear  درست مانند يك نعل اسب ساده اما با قابليت يك اسپيكر است. در قسمت بالاي آن نوعي جنس حالت توري مانند به كار رفته و قسمت زيري آن از جنس پلاستيك نرم است.

هنگامي كه اين هدست را به دور گردن مي‌اندازيد، وزن ۳۴۹ گرمي آن كاملا به نظرتان مي‌آيد، اما جنبه‌هاي ديگر آن در واقع قابل تشخيص‌تر است. بسياري از بخش‌هاي JBL Soundgear به شكل زمخت بوده و تنها قسمت پشتي آن انعطاف‌پذير است و همين مسئله باعث مي‌شود تا به خوبي آن را به دور گردن خود تنظيم كنيد.

هدست JBL Soundgear درست مانند يك وسيله اضافي به نظر مي‌رسد و ممكن است چندان قالب سر نشود، اما به مرور زمان به شكل و شمايل آن عادت مي‌كنيد.

نامناسب بودن سطح باس نيز يكي ديگر از مشكلات احتمالي اين هدست است. در حالي كه درايورهاي باس در قسمت پشت اين اسپيكر قرار دارد، هنگام گوش دادن، بايد مراقب منطقه حساس در قسمت استخوان گردن بود، چرا كه موسيقي باس كه با صداي بيش از ۶۰ درصد شنيده مي‌شود، نوعي لرزش را در قسمت گردن ايجاد مي‌نمايد.

هدست و اسپيكر JBL Soundgear آن قدرها باعث ناراحتي نيست. البته مي‌تواند بدتر از اينها به نظر برسد، اما احساسي كه به كاربر مي‌دهد، اصلا شبيه به ظاهرش، همچون بالش نيست.

قابليت‌ها

به غير از برخي صداهاي اضافي در يك اسپيكر گردني معمول، هيچ چيز پيچيده ديگري در اين هدست و اسپيكر JBL Soundgear وجود ندارد. اين محصول يك نوع اسپيكر بلوتوثي است و عملكردش درست مانند محصولات اين حوزه است.

اين دستگاه را با همان روش‌هاي معمول جفت مي‌كنيد. البته امكان ان‌اف‌‎سي در اين اسپيكر وجود ندارد و تمامي موسيقي را از گوشي شما دريافت مي‌كند. اما تمامي ويژگي‌ها همچون دستگاه‌هاي مشابه ديگر است، به غير از آنكه اين اسپيكر داراي نوتيفيكيشن‌هاي خاصي است كه اگر تصادفا زماني فراموش كرده باشيد تا صداي آن را كم كنيد، مجبور خواهيد بود كه از روي صندلي خود بلند شويد و سريع براي تنظيم آن كاري انجام دهيد.

روي يك سمت بازويي اين اسپيكر بلوتوثي نوعي پنل براي كنترل پخش و تنظيم صدا وجود دارد و دگمه‌هايي فيزيكي دارد كه به خوبي عمل مي‌كنند. عمر باتري اين محصول چندان قابل توجه نيست و شش ساعت كار مي‌كند و دو ساعته به صورت كامل شارژ مي‌شود. اما با توجه به نوع كاركردي كه از اين اسپيكر انتظار داريم، عملكرد آن بسيار خوب است.

از اين اسپيكر مي‌توانيد هنگام پرواز در هواپيما و يا هنگام سفر استفاده كنيد. البته اين محصول چندان به درد مناسبات اجتماعي نمي‌خورد. چرا كه صداي آن شما را به صورت كامل از دنياي واقعي جدا مي‌كند. كيفيت آن هنگام پياده‌روي اطراف محل زندگي، گوش دادن به پادكست، برنامه‌هاي راديويي و يا برخي از انواع موسيقي عالي است. همچنين به عنوان اسپيكر واقعيت مجازي نيز عملكرد خوبي دارد. در حالي كه اسپيكر JBL Soundgear بايد فناوري خاصي براي كاربرد نزديك داشته باشد، اما فناوري جادويي قابل ذكري در مقايسه با اسپيكرهاي بلوتوثي ديگر در آن به كار نرفته است.

در صورتي كه صداي اين اسپيكر را به حداكثر افزايش دهيد، از حجم صداي آن لذت خواهيد برد و از آن به عنوان يك اسپيكر بلوتوثي بسيار مناسب ياد كنيد و هنگام حمام كردن مي‌توانيد از آن استفاده نماييد. اما به ياد داشته باشيد كه زير دوش آب نمي‌توان آن را به كار برد، چرا كه قابليت ضدآب ندارد.

كيفيت صدا

در اسپيكر JBL Soundgear از چهار درايور استفاده شده است. دو مورد از اين درايورها در قسمت دو طرف گوش‌هاي كاربر قرار مي‌گيرند. اينها وظيفه پخش فركانس‌هاي متوسط و بلند را دارند. دو مورد از درايورهاي ۳۱ ميلي‌متري براي  انتقال صداهاي باس در قسمت عقب اسپيكر قرار گرفته‌اند. اين چهار درايور در اسپيكر مذكور نوعي حالت صدايي استريو را ايجاد مي‌كنند و اين صدا بسيار قدرتمند است.

تجربه كاربري اين اسپيكر مانند گوش دادن به صداي اسپيكرهاي ايستاده نيست. اين صدا بيشتر شبيه به صداي محيطي است و به نظر  كاربر انگار كه از قسمت جلو و عقب مي‌آيد. درست مانند يك حباب صدا با شعاع حركتي ۳۰ سانتي‌متري كه در اطراف سر قرار مي‌گيرد.

جنبه‌هاي صوتي صداي اسپيكر JBL Soundgear ممكن است كمتر باعث شگفتي كاربران شود. اما در عين حال، با قيمت پاييني كه دارد، كيفيت صداي آن قابل قبول است. ميزاني كافي از صداي باس در اصوات پخش شده وجود دارد و سطح صدايي آن قدر متوازن هست كه جزئيات بدون صداهاي اضافي به گوش مي‌رسد.

البته با بلند كردن صداي اين اسپيكر اشكالات آن ظاهر مي‌شود. در واقع اسپيكر JBL Soundgear با فركانس‌هاي ۷۰ هرتزي به خوبي كار مي‌كند و فركانس‌هاي كمتر و يا بيشتر از اين حد را حذف مي‌نمايد. اما همچنان لازم به ذكر است كه در مواردي كه قرار باشد سطح صدايي بالا پخش شود، صدا دچار اعوجاج مي‌شود.

درايورها سعي مي‌كنند فركانس‌هايي را كه نمي‌توانند پخش كنند، توليد نمايند و همين مسئله باعث ايجاد نوعي صداي وز وز مي‌گردد. اعوجاج صوتي در اين اسپيكرها در حدود ۷۰ تا ۱۴۵ هرتز اتفاق مي‌افتد.

البته اين مشكلات در سطح صداهايي نيست كه هر روزه توسط كاربر گوش داده شود. از آنجا كه همه ما دوست داريم از گوش‌هاي خود مراقبت كنيم، هيچ وقت با اين سطح صداي بلند به آهنگ‌ها گوش نمي‌دهيم.

نتيجه نهايي

اسپيكر مدل JBL Soundgear داراي صدايي عالي و بدون نقص نيست، اما به نظر مي‌رسد كه كليت آن از مدل ارائه شده توسط ال جي در سال ۲۰۱۷ كيفيت بهتري داشته باشد. صداي ارائه شده توسط اين اسپيكر در سطح صداي كم و متوسط بسيار عالي است و پخش صداي استيج در اين اسپيكر، به شكل انحصاري لذت كاربر را به همراه مي‌آورد.

اما مشكلات زيادي در مورد اعوجاج صدا و همين طور باس وجود دارد و ذكر اين نكته نيز لازم است كه با توجه به قيمتي كه JBL Soundgear دارد، براي گوش دادن به آهنگ‌هايي با سطح صداي بلند اصلا جالب نيست.

 

اسپيكر بلوتوثي مدل JBL Soundgear مدلي است كه علي‌رغم اندازه كوچك خود كيفيت صداي خوبي دارد و علي‌رغم برخي مشكلات، با توجه به قيمت بسيار مناسب است.

نكات مثبت:

    تلاشي ستودني براي ساخت و ارائه نوعي اسپيكر كه به دور گردن انداخته مي‌شود.

    داراي قابليت پخش صدا و موسيقي با حالت ۳D

نكات منفي:

    در سطح صداي بالا، در صداي باس نوعي اعوجاج صوتي تشخيص داده مي‌شود.

    كمي تا قسمتي ظاهر احمقانه دارد.

    در سطح صداي بالا، كيفيت صدا با نوعي وز وز همراه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.