ميلياردر رسانه‌اي هنگ‌كنگي به ۱۲ ماه حبس محكوم شد

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

ميلياردر رسانه‌اي هنگ‌كنگي به ۱۲ ماه حبس محكوم شد

۸ بازديد

جيمي لاي ، فعال ميلياردر رسانه اي در هنگ كنگ ، روز جمعه پس از اعتراف به جرم به دليل شركت در تجمعات غيرقانوني در رابطه با اعتراضات ضد دولتي 2019 ، به همراه 9 فعال طرفدار دولت در اين شهر محكوم شد. به گزارش رويترز ، اين اولين بار است كه لاي ، يكي …

ميلياردر رسانه‌اي هنگ‌كنگي به ۱۲ ماه حبس محكوم شد https://livemag.ir/2021/04/ميلياردر-رسانه‌اي-هنگ‌كنگي-به-۱۲-ماه/ https://livemag.ir/2021/04/ميلياردر-رسانه‌اي-هنگ‌كنگي-به-۱۲-ماه/#respond مجله زنده خبري Fri, 16 Apr 2021 10:52:54 0000 بين المللي https://livemag.ir/2021/04/ميلياردر-رسانه‌اي-هنگ‌كنگي-به-۱۲-ماه/ جيمي لاي ، فعال ميلياردر رسانه اي در هنگ كنگ ، روز جمعه پس از اعتراف به جرم به دليل شركت در تجمعات غيرقانوني در رابطه با اعتراضات ضد دولتي 2019 ، به همراه 9 فعال طرفدار دولت در اين شهر محكوم شد. به گزارش رويترز ، اين اولين بار است كه لاي ، يكي …

جيمي لاي ، فعال ميلياردر رسانه اي در هنگ كنگ ، روز جمعه پس از اعتراف به جرم به دليل شركت در تجمعات غيرقانوني در رابطه با اعتراضات ضد دولتي 2019 ، به همراه 9 فعال طرفدار دولت در اين شهر محكوم شد.

به گزارش رويترز ، اين اولين بار است كه لاي ، يكي از برجسته ترين فعالان طرفدار دموكراسي در هنگ كنگ به 12 ماه زندان محكوم مي شود. يكي از ما در ماه دسامبر پس از مخالفت با وثيقه خود در ارتباط با دادگاه ديگر امنيت ملي ، زنداني شد.

امروز حدود 100 نفر از جمله ديپلمات هاي خارجي در مقابل دادگاه صف آرايي كردند تا محلي براي حضور در جلسه دادرسي بدست آورند.

لاي در اوايل آوريل به دو دادگاه جداگانه ، از جمله محاكمه غيرقانوني در 18 و 31 آگوست 2019 ، محكوم شد.

دولت هاي غربي و سازمان هاي بين المللي حقوق بشر از بازداشت هاي مكرر وي انتقاد كرده و از تضعيف آزادي ها در اين مركز مالي جهاني ، از جمله آزادي بيان و اجتماعات ابراز نگراني كرده اند.

تجمع وي در 18 آگوست وي را به همراه مارتين لي ، بنيانگذار حزب دموكرات ، بزرگترين حزب مخالف هنگ كنگ در دهه 1990 ، كه اغلب او را “پدر دموكراسي” در هنگ كنگ مي نامند ، محكوم كرد.

لي امروز در دادگاه گفت: “من كاملاً آرام هستم و آماده مقابله با مجازات خود هستم.”

از ديگر متهمان اين پرونده مي توان به مارگارت انجي ، همراه با چندين شخصيت پيشكسوت طرفدار دموكراسي ، از جمله لي چوك يان ، آلبرت هو ، لئونگ كوك هونگ ، سيد هو ، آو نوك هي و لئونگ يو چانگ اشاره كرد. آنها تا آخر اقرار كرده بودند.

در دادگاه دوم ، همان قاضي لاي و لي چوك خان را به همراه يونگ سام مقصر دانست. درگيري ها در تاريخ 31 اوت يكي از درگيري هاي شديد در اعتراضات هنگ كنگ بود ، پليس با استفاده از گاز اشك آور و آب بر عليه معترضان طرفدار دموكراسي كوكتل مولوتف پرتاب كرد. هر سه در اين پرونده اعتراف كردند.

لي چك يانگ روز پنجشنبه در پستي در فيس بوك گفت كه انتظار دارد به زندان بيفتد ، اما ذهن او “به اندازه اقيانوس و آسمان آزاد است”.

اعتراضات در هنگ كنگ در سال 2019 براي اولين بار در واكنش به اقدام پكن براي افزايش فشار بر آزادي هاي گسترده در اين ايالت شهر برگزار شد. از آن زمان به بعد ، پكن با تصويب قوانين جامع امنيت ملي ، محكوميت هر آنچه را كه خرابكاري ، تجزيه طلبي ، تروريسم يا توافق محرمانه با قدرت هاي خارجي از جمله حبس ابد را محكوم كرد ، دولت خود را در اين شهر سخت تر كرد.

لاي ، بنيانگذار مجله اپل ديلي ، اغلب به واشنگتن سفر مي كند و در آنجا با مقاماتي مانند وزير خارجه سابق مايك پمپئو ديدار مي كند تا حمايت از دموكراسي در هنگ كنگ را كه پكن او را “خائن” مي نامد ، جمع كند.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/04/ميلياردر-رسانه‌اي-هنگ‌كنگي-به-۱۲-ماه/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.