از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي

۱۲ بازديد

رئيس سازمان ملي استاندارد از تدوين بسته اي براي تسهيل واردات مواد اوليه خبر داد و تشكيل علامت استاندارد براي كشور اوراسيا را پيشنهاد داد و اتومبيل هاي لوكس غير استاندارد ، ذرت آلوده و ماسك هاي سه لايه استاندارد خريداري شده توسط اين سازمان در اينترنت. گفت كه يانگ در حال مذاكره با وزارت …

منبع: گزارشكر يك
از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي

از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي https://reporter1.ir/از-نشان-استاندارد-مشترك-براي-كشورهاي-ا/ گزارشگر يك Thu, 15 Apr 2021 22:24:13 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/از-نشان-استاندارد-مشترك-براي-كشورهاي-ا/

رئيس سازمان ملي استاندارد از تدوين بسته اي براي تسهيل واردات مواد اوليه خبر داد و تشكيل علامت استاندارد براي كشور اوراسيا را پيشنهاد داد و اتومبيل هاي لوكس غير استاندارد ، ذرت آلوده و ماسك هاي سه لايه استاندارد خريداري شده توسط اين سازمان در اينترنت. گفت كه يانگ در حال مذاكره با وزارت …

منبع: گزارشكر يك
از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي

رئيس سازمان ملي استاندارد از تدوين بسته اي براي تسهيل واردات مواد اوليه خبر داد و تشكيل علامت استاندارد براي كشور اوراسيا را پيشنهاد داد و اتومبيل هاي لوكس غير استاندارد ، ذرت آلوده و ماسك هاي سه لايه استاندارد خريداري شده توسط اين سازمان در اينترنت. گفت كه يانگ در حال مذاكره با وزارت ارتباطات است.

به گزارش گزارشگر يك ، در پايان ماه فوريه ، نيره پيروزبخت بازنشسته شد و غلامرضا شريعتي ، استاندار سابق خوزستان ، با حكم رئيس جمهور براي يك دوره چهار ساله به عنوان رئيس سازمان ملي استاندارد قرار گرفت. وي قصد دارد آزمايشگاههاي مرجع را براي ارتقا production توليد و صادرات و استاندارد سازي تابعيت گسترش دهد. جزئيات مصاحبه گزارشگر يك با شريعتي را مي توانيد در زير بخوانيد.

-سازمان ملي استاندارد براي تقويت توليد و صادرات داخلي چه اقداماتي انجام داده است؟

سال گذشته ، سازمان ملي استاندارد 41 گواهي دانش بنيان براي محصولات غير استاندارد صادر كرد. از همه مهمتر بسته اي در زمينه واردات مواد اوليه و كالاهاي واسطه اي با توجه به نام سال جديد تهيه و منتشر خواهد شد. اين بسته تضمين مي كند كه واردكنندگان مواد اوليه و كالاهاي واسطه اي در بدنه استاندارد ملي ثبت نام كرده و محموله ها را براي تسريع در تأمين مواد اوليه تسريع مي كنند ، براي واحدهاي توليدي امكانات خوبي فراهم مي كند. تحويل واحد توليد. در عوض ، نظارت به واحد توليد و فرآيند توليد منتقل مي شود. اين اقدام براي اخلال در توليد صورت گرفت. با اين طرح حتي ازدحام ماشين آلات در خط توليد به يك روز كاهش يافته است.

علاوه بر اين ، 17193 پرونده مربوط به كارگروه تعيين خصوصيات مشتقات نفت و ميعانات مورد بررسي قرار گرفت و 860 مورد قاچاق شناسايي و به دادگاه ارسال شد.

در زمينه صادرات ، مانند كشورهاي اروپايي ، سازمان ملي استاندارد پيشنهاد داده است كه اين كشورها علامت واحدي جدا از علامت استاندارد ايجاد كنند تا يك بازار واحد تشكيل شود. در صورت پذيرفته شدن پيشنهاد ، كنترل مضاعف براي واردات و صادرات كالاهاي داراي اين علامت از كشورهاي عضو اتحاديه اوراسيا لازم نيست. اين پيشنهاد اكنون به سازمان توسعه تجارت ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. اتحاديه اروپا همچنين يك استاندارد مشترك در بين 28 كشور دارد. اجراي اين پيشنهاد همچنين به شما كمك مي كند تا تحريم ها را دور زده و تجارت با كشورهاي همسايه را ارتقا دهيد.

در حال حاضر وضعيت اجراي استانداردهاي خودرويي -85 چگونه است و در حال حاضر چه تعداد از آنها اجرا مي شوند؟

در حالي كه بيشتر 85 استاندارد تدوين شده براي خودروهاي جديد در حال حاضر در حال اجرا هستند ، دو مورد از اين استانداردها كه تاثيري در ايمني خودرو ندارند هنوز اجرايي نشده اند و امسال مي توانند به روشي كه توسط خودروسازان ارائه شده و وعده داده شده اند اجرا شوند. . اين دو معيار در زمينه سنسورهايي است كه به فاصله وسيله نقليه از قبل و آنتن الكترونيكي حساس هستند و در كشور ما نيازي به آن ندارند و بايد از طريق واردات تأمين شوند.

-بر اساس قانون هواي پاك ، همه خودروهاي توليدي جديد از سال گذشته يورو 5 بوده اند ، آيا اين قانون اجرا نشده است؟ به طور كلي براي خلاص شدن از آلودگي هوا چه كاري انجام داده ايد؟

طبق روش Clean vs. ، آژانس حفاظت از محيط زيست وظيفه تعيين ميزان آلودگي آلاينده هاي حركتي را شامل مي شود ، از جمله كليه وسايل نقليه ، و شماره گذاري وسايل نقليه بدون اجازه از اين سازمان نيست. بنابراين ، اين موضوع در صلاحيت آژانس حفاظت از محيط زيست است و نهاد استاندارد ملي هيچ گونه تعهدي در اين زمينه ندارد. البته ، توسعه استاندارد و آزمايش به درخواست سازمان محيط زيست از طريق اتاق ويرايش انجام مي شود.

كار آژانسهاي مختلف در ارتباط با آلودگي هوا و سوختهاي كم سوخت در كلان شهرها در قانون هواي پاك قيد شده و سازمان حفاظت از محيط زيست وظيفه نظارت بر حسن اجراي اين قانون را بر عهده دارد. در مورد كيفيت سوخت و تأثير آن بر كيفيت هوا ، مطالعات نشان داده است كه از زمان تجديد نظر در استاندارد بنزين در سال 2009 ، ميزان گوگرد سوخت هميشه كمتر از 300 ppm و حدود 50 ppm بوده است. ميزان دي اكسيد گوگرد در هوا از سال 2008 در حال كاهش است و هيچ تاثيري بر ذرات معلق در هوا ندارد.

بنابراين ، فرض بهبود كيفيت بنزين به عنوان منبع آلودگي هوا از نظر فني قابل دفاع نيست. شايان ذكر است كه سالانه فقط 9 درصد از اتومبيل هاي در حال كار در سراسر جهان تجديد مي شوند و اصلاح آلودگي هوا بدون ترك خودروهاي قديمي غيرممكن است. با فرض اينكه يك وسيله نقليه قديمي با تمام سطوح كيفيت سوخت خودرو از بين رفته و تعادل بين مصرف و ظرفيت تنفس در شهر را ايجاد مي كند ، حداقل 10 سال طول مي كشد تا اصلاح وسايل حمل و نقل در استان تهران انجام شود. مشكل را حل نكنيد. آهسته آهسته ، نهاد استاندارد ملي مطابق با ماده 18 قانون هواي پاك تجارت مي كند. با اين حال ، طبق همين قانون ، نهاد استاندارد ملي هيچ گونه مسئوليتي در مورد كيفيت سوخت هاي توليد داخل ندارد و همه سوخت ها در حال حاضر در داخل كشور تأمين مي شوند. مسئوليت كيفيت سوخت داخلي به عهده آژانس حفاظت از محيط زيست است.

نكته ديگري كه بايد به آن توجه شود ، توانايي شهر در جاي دادن اتومبيل است. به عنوان مثال ، فرض كنيد شما روزانه با بيش از 1 ميليون ماشين در تهران سفر مي كنيد ، محاسبه شده توسط اندازه اگزوز ماشين شما ، مقدار زيادي دود وارد شهر مي شود ، اما در واقع هيچ راهي براي تخليه شهر وجود ندارد. بنابراين ، آلودگي هوا حتي اگر ترافيك سنگين شهر ، كمبود سيستم تهويه مناسب و كيفيت سوخت پايين به دليل ضعف وسايل نقليه عمومي وجود داشته باشد ، ادامه خواهد داشت و در چنين شرايطي ، يك سري اقدامات بايد در مورد آلودگي هوا انجام شود.

-چه موارد منفي در زمينه آزمايشگاه مربوط به استاندارد وجود دارد؟

حوزه آزمايشگاه سوخت داراي اشكالاتي است ، بنابراين در حال حاضر ، فقط دو آزمايشگاه در بندر كرج و شهيد رجايي در اين زمينه فعال هستند. البته ، برخي از آزمايشگاه هاي تعاوني در بخش خصوصي فعاليت مي كنند ، اما به نوعي وابسته به بخش نفت هستند ، بنابراين استقلال و بي طرفي كافي وجود ندارد. سازمان ملي استاندارد بايد حداقل دو آزمايشگاه ديگر براي گسترش و افزايش آزمايشگاه هاي بنزين و سوخت و گسترش چتر نظارتي و حاكميتي در بحث سوخت اضافه كند و بودجه تملك دارايي هاي سازمان در سال جاري به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد. گرچه هنوز كافي نيست.

البته كمبود آزمايشگاه به نياز آزمايشگاه ها در زمينه مواد غذايي ، فلزات سنگين و پتروشيمي ها و همچنين سوخت مربوط مي شود. بنابراين نصب آزمايشگاه هاب منطقه اي و به روزرساني آزمايشگاه مرجع براي خريد تجهيزات به امكانات و بودجه بيشتري نياز دارد. بعلاوه ، آزمايشگاه حلال مطابق قانون به نهاد استاندارد ملي واگذار شده است و تنها مرجع صدور علامت حلال اين موسسه اين است كه آزمايشگاه نيز بايد از اين نظر مجهز باشد.

نكته ديگر اين است كه بحث در مورد وزن ها و اندازه گيري ها و استانداردها به طور كلي نمونه اي از شهروندي است و تجهيزات آزمايشگاهي نيز مورد نياز است. نمونه بارز و روزمره اين موضوع استفاده از اينترنت است. هيچ آژانس رسمي دولتي وجود ندارد كه به دقت ميزان اينترنت خريداري شده در اينجا نظارت كند ، اما هنوز در سازمان استاندارد ملي امكان پذير نيست و در حال حاضر در حال رايزني با وزارت ارتباطات است. البته مالكيت وظيفه ما نيست و اگر آزمايشگاه هاي بخش خصوصي مايل به همكاري باشند مجوزها اعطا مي شود. با اين حال ، گسترش آزمايشگاه هاي مرجع براي نظارت و اجرا ضروري و در دستور كار است و با توجه به اهميت مترولوژي در زندگي روزمره مردم و در بخش توليد ، سيستم ارزيابي انطباق در تعدادي از بخش ها دستخوش تغييرات اساسي است. دوره پنج ساله و اميدواريم نقشه راه براي اين تغيير به زودي آماده شود.

-سازمان ملي استاندارد براي حل مشكل انبارداري كالاهاي گمركي چه اقداماتي انجام داده است؟

براي ريخته برنج ، استاندارد 127 تغييري نكرده است. مسئله اين است كه تحت شرايط تحريم ها ، وزارت صمت و شركت هاي بازرگاني دولتي كشور تأمين كننده برنج را تغيير داده اند. واردات از كشور جديد از نظر ايمني و سلامت مسئله اي نبود ، اما از نظر شكل ظاهري استانداردهاي تعيين شده را به چالش مي كشيد. به عنوان مثال ، اندازه ذرات در برابر استاندارد 127 بود. سرانجام ، شركت بازرگاني دولتي تصميم گرفت با ارزيابي تأمين كنندگان مبدأ ، موارد اصلاحي لازم را منتشر كند و با توجه به اينكه هيچ ارتباطي با ايمني و سلامتي مردم ندارد ، برنج را از 127 سال به توافق رساند. اندازه و خلوص برنج درگير شده است. به طور كلي ، سازمان ملي استاندارد ماهانه آماري از واردات دريافت كرده است ، مشكل اصلي سهام اين است كه اسناد توسط بانك مركزي تأمين نمي شود. ما همچنين واردات زيادي داشتيم ، اما سيستم تخليه كافي نبود. اگر واردكننده كالا را به دليل شرايط تورمي گرانتر به فروش برساند ، كالاها را در گمرك نگه داشته و همين امر صادق است.

به طور معمول ، به دليل مسائل استاندارد انبار ، بار به ندرت در گمرك ذخيره مي شود. اندازه گيري ها معمولاً از زمان اطلاع رساني به صاحب كالا تا ترخيص كالا از گمرك انجام مي شده است ، اما مشكل اينجاست كه صاحب كالا وقتي به او گفته مي شود محموله مطابقت ندارد ، كالا را پس نداد. در طول سال گذشته ، 100 محموله با بيش از 25000 تن ، از جمله شيرآلات بهداشتي ، قطعات خودرو ، مصالح ساختماني ، الكترونيك و غيره ، به دليل عدم انطباق با استاندارد بازگردانده شدند. اين امر به واردكنندگان رحم نكرد و اين يكي از دلايل حمله به سازمان ملي استاندارد است كه نمونه آن جلوگيري از پاكسازي 120 هزار تن ذرت آلوده است.

آيا ذرت آلوده به الكل تبديل مي شود؟

20،000 تن ذرت آلوده بايد به الكل تبديل شود و با شروع اين روند توسط سازمان ملي استاندارد كنترل مي شود. با اين حال شايعاتي وجود دارد مبني بر اينكه محموله پس داده شده و تبديل به الكل اكنون منتفي است. تاكنون اين ذرت هرگز حتي براي توليد الكل وارد كشور نشده است. اساساً حتي يك ذره ذرت آلوده نيز وارد ايالات متحده نشده است.

-چه تخصيص نهايي خودروهاي لوكس غير استاندارد اعلام شد؟

اتومبيل هاي لوكس هم اكنون متعلق به سازمان املاك هستند. سازمان استاندارد ملي به دولت پيشنهاد داده است كه اين اتومبيل ها اگر از اروپا وارد مي شوند نه از ايالات متحده ، مجوز داشته باشند و شرايط ديگري نيز دارند. با اين وجود برخي از اين وسايل نقليه بيش از 2500 سي سي هستند و به همين دليل صدور مجوز غيرممكن است ، زيرا اين نياز توسط شوراي وزيران تصويب شده است. همچنين ، وسايل نقليه بدون سفارش قابل برگشت نيستند. اگر به كالايي عنوان قاچاق داده شود ، اين قوانين و مقررات ملي را نقض مي كند و به دنبال آن موارد استاندارد ارائه مي شود. آنچه دولت ادعا مي كند اين است كه برخي از اين خودروها قاچاق شده اند.

ما پيشنهاد مي كنيم از وسايل نقليه قاچاق در مناطق آزاد استفاده كنيم يا آنها را در اختيار نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي ملي قرار دهيم. به طور كلي ، استاندارد براي ترخيص اين خودروها از گمرك نيست ، بلكه مغايرتي با قوانين دارد. با اين حال ، هنگامي كه هيئت وزيران مصوبه اي را اتخاذ مي كند ، نهاد استاندارد ملي قادر و آماده ارزيابي است و به ترخيص خودرو كمك مي كند.

-مردم معمولاً از كيفيت پايين كالاها ، به ويژه كالاهايي كه از چين وارد مي شود ، شكايت دارند و سازمان ملي استاندارد را مقصر اين امر مي دانند. پاسخ شما چيست؟

بخش قابل توجهي از محصولات غير استاندارد خارج از كنترل ارگان هاي استاندارد ملي قاچاق مي شود. از طرف ديگر ، نهادهاي استاندارد ملي فقط كالاهايي را با استانداردهاي اجباري بازرسي مي كنند. كنترل كيفيت ساير كالاها به عهده وزارت معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت است و به نمايندگي از اين وزارتخانه ها كالاهايي را براي ورود به كشور صادر مي كنند.

مقامات موظفند براي كالاهايي كه هويت كيفيت آنها مشخص است مجوز صادر كنند ، حتي اگر توسط سازمان ملي استاندارد نظارت نشود. در اين صورت ، اگر كسي شكايتي كرد ، مي توانيد پيگيري و تحقيق كنيد. علاوه بر اين ، با توجه به كالاهاي خارجي ، كنترل تصادفي در سطح بازار انجام مي شود و اگر كالاها كالاي غيراستاندارد شوند ، غير قابل استفاده مي شوند. در حال حاضر 35000 استاندارد تدوين شده است كه از اين تعداد حدود 1100 مورد داراي استاندارد اجباري هستند.

تدوين استاندارد ماسك به كجا انجاميد؟

ماسك پزشكي استاندارد سه لايه داراي معيارهاي خاصي است ، اما از آنجايي كه ماسك پس از شيوع ويروس كرونا به طور گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرد ، خريد تجهيزات لازم براي توليد ماسك سه لايه استاندارد و تسريع روند استاندارد سازي ضروري است.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
از نشان استاندارد مشترك براي كشورهاي اوراسيا تا رايزني براي ارزيابي حجم بسته‌هاي اينترنتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.