كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

۱۷ بازديد

علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند. به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي …

منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد https://reporter1.ir/كرونا-هم-زورش-به-باجه‌هاي-عوارضي‌-آزا/ گزارشگر يك Fri, 07 May 2021 23:53:06 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/كرونا-هم-زورش-به-باجه‌هاي-عوارضي‌-آزا/

علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند. به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي …

منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند.

به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي اخيراً افتتاح شده از جمله بزرگراه هاي شرق اصفهان ، همت كرج ، تبريز – اروميه ، بزرگراه هاي غدير و فاز اول بزرگراه تهران – شمال است كه فقط 8 عوارض آن است. بزرگراه تهران – قم ، تهران – ساوه ، كرج – قزوين ، قزوين – زنجان ، همت – كرج ، قطعه 4 اروميه – تبريز شرق اصفهان ، بندرعباس – رجايي الكترونيكي است و مابقي محورهاي موجود پرداخت مي شود. ايستگاه هاي پولي كه به صورت دستي از مردم جمع شده و همچنان پابرجا هستند.

جالب اينجاست كه محور جديد بزرگراه كه در اخبار نويدبخش اخذ عوارض الكترونيكي اعلام شد ، سرانجام به عوارض دستي و عوارض مختلف تبديل شد و اجراي طرحي را كه با دستورات و مصوبات بسيار موظف بود ، رد كرد. البته به گفته بسياري از سرمايه گذاران ، دليل اين امر اين است كه افرادي كه از بزرگراه عبور مي كنند و رانندگان علي رغم مهلت يك هفته اي عوارض پرداخت نمي كنند ، اين امر بازگشت سرمايه را براي سرمايه گذاران دشوار مي كند ، در حالي كه ساير محورهاي بزرگراه مورد نياز است. نگهداري و بازسازي مورد نياز است و هزينه آن نيز از همين عوارض حاصل مي شود.

با اين حال ، مشكل اين است كه با شيوع و شيوع ويروس كرونا در كشور ، ستاد ملي ضد كرونا و دولت بارها و بارها عوارض الكترونيكي را به عنوان عوارض الكترونيكي مانند ساير پرداخت هاي عمومي سفارش داده اند ، گذشته را اداره مي كنند و تمام عوارض را در سال 1400 و جايگزين كردن آنها با دوربين هاي پلاك. اما اين اتفاق نيفتاد.

زيرا به گفته محمدپور تيموري (مدير اداره نظارت بر عمليات بزرگراه سازمان ملي راهداري و حمل و نقل جاده اي) ، عوارض بزرگراه ها بايد تا پايان سال گذشته الكترونيكي باشد.

دسامبر گذشته وي در مورد عوارض الكترونيكي به گزارشگر يك گفت: “پس از تأييد كمكهاي ما به سرمايه گذاران توسط ستاد ملي كرونا ، ما به همه آنها اعلام كرديم كه بايد سيستم عوارض الكترونيكي را در بزرگراه تا انتها فعال كنند. هزينه هاي عملياتي نيز برطرف شده و مي توان آنها را در جاي ديگري مانند نگهداري هزينه كرد. .

پور تيموري گفت: “هر سرمايه گذار از ديجيتالي شدن عوارض بزرگراه ها استقبال كرده است ، زيرا اجراي اين طرح مي تواند به بازده سريعتر و كيفيت بهتر بزرگراه ها كمك كند.” بنابراين ، ما اجراي طرح الكترونيكي را تسريع كرديم.

با اين حال ، به نظر مي رسد كه تصميم ستاد ملي ضد كرونا نتوانسته است عوارض را در دو حالت دستي و الكترونيكي خارجي كند و اجراي اين طرح ، اما هنوز ناشناخته ، به يك تصميم جدي جدي و يك برنامه حساب شده نياز دارد.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.