علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند. به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي …
منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجههاي عوارضي آزادراهها نرسيد
كرونا هم زورش به باجههاي عوارضي آزادراهها نرسيد https://reporter1.ir/كرونا-هم-زورش-به-باجههاي-عوارضي-آزا/ گزارشگر يك Fri, 07 May 2021 23:53:06 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/كرونا-هم-زورش-به-باجههاي-عوارضي-آزا/
علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند. به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي …
منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجههاي عوارضي آزادراهها نرسيد
علي رغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ بزرگراه هاي ملي ايستگاه هاي عوارض و عوارض الكترونيكي خود را از مردم دريافت مي كنند.
به گزارش گزارشگر يك ، 27 بزرگراه در سراسر كشور وجود دارد كه شامل بزرگراه هاي اخيراً افتتاح شده از جمله بزرگراه هاي شرق اصفهان ، همت كرج ، تبريز – اروميه ، بزرگراه هاي غدير و فاز اول بزرگراه تهران – شمال است كه فقط 8 عوارض آن است. بزرگراه تهران – قم ، تهران – ساوه ، كرج – قزوين ، قزوين – زنجان ، همت – كرج ، قطعه 4 اروميه – تبريز شرق اصفهان ، بندرعباس – رجايي الكترونيكي است و مابقي محورهاي موجود پرداخت مي شود. ايستگاه هاي پولي كه به صورت دستي از مردم جمع شده و همچنان پابرجا هستند.
جالب اينجاست كه محور جديد بزرگراه كه در اخبار نويدبخش اخذ عوارض الكترونيكي اعلام شد ، سرانجام به عوارض دستي و عوارض مختلف تبديل شد و اجراي طرحي را كه با دستورات و مصوبات بسيار موظف بود ، رد كرد. البته به گفته بسياري از سرمايه گذاران ، دليل اين امر اين است كه افرادي كه از بزرگراه عبور مي كنند و رانندگان علي رغم مهلت يك هفته اي عوارض پرداخت نمي كنند ، اين امر بازگشت سرمايه را براي سرمايه گذاران دشوار مي كند ، در حالي كه ساير محورهاي بزرگراه مورد نياز است. نگهداري و بازسازي مورد نياز است و هزينه آن نيز از همين عوارض حاصل مي شود.
با اين حال ، مشكل اين است كه با شيوع و شيوع ويروس كرونا در كشور ، ستاد ملي ضد كرونا و دولت بارها و بارها عوارض الكترونيكي را به عنوان عوارض الكترونيكي مانند ساير پرداخت هاي عمومي سفارش داده اند ، گذشته را اداره مي كنند و تمام عوارض را در سال 1400 و جايگزين كردن آنها با دوربين هاي پلاك. اما اين اتفاق نيفتاد.
زيرا به گفته محمدپور تيموري (مدير اداره نظارت بر عمليات بزرگراه سازمان ملي راهداري و حمل و نقل جاده اي) ، عوارض بزرگراه ها بايد تا پايان سال گذشته الكترونيكي باشد.
دسامبر گذشته وي در مورد عوارض الكترونيكي به گزارشگر يك گفت: “پس از تأييد كمكهاي ما به سرمايه گذاران توسط ستاد ملي كرونا ، ما به همه آنها اعلام كرديم كه بايد سيستم عوارض الكترونيكي را در بزرگراه تا انتها فعال كنند. هزينه هاي عملياتي نيز برطرف شده و مي توان آنها را در جاي ديگري مانند نگهداري هزينه كرد. .
پور تيموري گفت: “هر سرمايه گذار از ديجيتالي شدن عوارض بزرگراه ها استقبال كرده است ، زيرا اجراي اين طرح مي تواند به بازده سريعتر و كيفيت بهتر بزرگراه ها كمك كند.” بنابراين ، ما اجراي طرح الكترونيكي را تسريع كرديم.
با اين حال ، به نظر مي رسد كه تصميم ستاد ملي ضد كرونا نتوانسته است عوارض را در دو حالت دستي و الكترونيكي خارجي كند و اجراي اين طرح ، اما هنوز ناشناخته ، به يك تصميم جدي جدي و يك برنامه حساب شده نياز دارد.
انتهاي پيام
منبع: گزارشكر يك
كرونا هم زورش به باجههاي عوارضي آزادراهها نرسيد