اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود

۷ بازديد

در پي اعلام طرح پيشنهادي از سوي وزير تجارت ، صنعت و نيرو ، متخصص در صنعت خودرو ، او با تغيير آثار در اين طرح ، تأكيد كرد كه مشكلات صنعت خودرو نتيجه تحريم هاي مضاعف و ضعف مديريت است. به اميدوارم بدون گذراندن پيشنهادات وزير سيزدهم و آزمايش و خطا مشكل حل شود. …

منبع: گزارشكر يك
اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود

اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود https://reporter1.ir/اقدامات-وزير-جديد-بر-مبناي-آزمون-و-خطا-ن/ گزارشگر يك Wed, 18 Aug 2021 04:37:16 0000 اقتصادي https://reporter1.ir/اقدامات-وزير-جديد-بر-مبناي-آزمون-و-خطا-ن/

در پي اعلام طرح پيشنهادي از سوي وزير تجارت ، صنعت و نيرو ، متخصص در صنعت خودرو ، او با تغيير آثار در اين طرح ، تأكيد كرد كه مشكلات صنعت خودرو نتيجه تحريم هاي مضاعف و ضعف مديريت است. به اميدوارم بدون گذراندن پيشنهادات وزير سيزدهم و آزمايش و خطا مشكل حل شود. …

منبع: گزارشكر يك
اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود

در پي اعلام طرح پيشنهادي از سوي وزير تجارت ، صنعت و نيرو ، متخصص در صنعت خودرو ، او با تغيير آثار در اين طرح ، تأكيد كرد كه مشكلات صنعت خودرو نتيجه تحريم هاي مضاعف و ضعف مديريت است. به اميدوارم بدون گذراندن پيشنهادات وزير سيزدهم و آزمايش و خطا مشكل حل شود.

به گزارش گزارشگر يك ، سيد رضا فاطمي امين به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) به دولت سيزدهم برنامه ها و اهداف به طور طبيعي ، او توضيح مي دهد كه برخي از آنها متعهد به صنعت خودرو و بازار آن هستند ، از همه مهمتر ، افزايش توليد 100000 خودرو بيشتر از حد انتظار در نيمه دوم سال جاري ، و تا پايان ماه دسامبر ، برنامه هاي كوتاه مدت براي مستمر و نظارت معمول. توليد حداكثر 3 ميليون دستگاه در سال علاوه بر مواردي مانند تراز بازار ، روش هاي تحويل و تحويل خودرو و كاهش خودروهاي طبقه اي تا 10000 دستگاه در سال. توليد حداقل دو محصول داخلي جديد در 1404 ، كاهش 20 درصدي هزينه هاي خودرو تا پايان سال 1401 و غيره به عنوان يك برنامه ميان مدت ذكر شد.

با هدف ارائه اين برنامه ها و وزير سمت پيشنهاد كابينه سيزدهم ، كوه حسن كريمي– كارشناسان صنعت خودرو – در مصاحبه با گزارشگر يك ، با مرور برنامه تعريف شده ، گفت: دولت دوازدهم معتقد بود كه وضعيت اقتصادي و صنعتي كنوني كره تصويري است كه پيش از تحريم ها پيش بيني شده بود.

مديريت ناكارآمد صنعت خودرو را خراب كرده است.

به گفته وي ، در برخي زمينه ها مانند خودروسازي نمي توان نقش مديريت ناكارآمد در تحقق اين امر را ناديده گرفت. بنابراين ، ريشه رنج كنوني كشور هميشه دوگانگي همان تحريم ها است: سوء مديريت. برنامه پيشنهادي وزير مجلس شوراي ملي نشانه هايي از تغيير را نشان مي دهد ، به ويژه در زمينه خودروسازي. سوابق وزير پيشنهادي سمات همچنين وعده مي دهد كه اقدامات برنامه ريزي شده براي غلبه بر مشكلات صنعت ، تجارت و معدن در دوران تصدي وي بر اساس آزمون و خطا نخواهد بود.

كارشناسان صنعت خودرو خاطرنشان كردند كه وزير منصوب به عنوان وزير صنعت ، معدن و تجارت بر خروج دولت از تصاحب صنعت خودرو تأكيد كرد و بر نقش دولت در اولويت بندي ، تسهيل و سياست گذاري در اين زمينه تأكيد كرد. وي گفت: “اين نشان مي دهد كه او از تاثير مخرب مداخله دولت بر وضعيت كنوني صنعت خودرو در كشوري كه در حال حاضر حدود 100 ميليارد تن در حال از دست دادن است و بدهي يكساني دارد ، نشان مي دهد.”

هروقت تمايلي هست، راه رسيدن به آن هم هست

كريمي سنجري تأكيد كرد كه همه درخواست هاي دولت قبلي براي كاهش مالكيت و نقش دولت در مديريت توليد خودرو هرگز منجر به موارد زير نشده است: در واقع ، دولت هميشه مي خواست خودروساز را رها كند ، اما هرگز نتوانست. بنابراين ، وزير پيشنهادي سمت بايد توجه ويژه اي به اين داشته باشد كه چرا دولت پس از موفقيت در جلب نظر پارلمان موفق به كاهش سهم خود در خودروسازان نشده است. با توجه به اين دلايل ، مي تواند مسير روشن تري را براي توسعه اين صنعت هموار كند و وزير خاموش آينده را رهبري كند.

وي افزود: “تمركز بر كاهش شاخص هاي بين المللي براي اقتصاد و صنعت كشور مي تواند تصويري واضح از وضعيت فعلي اين بخش براي كساني كه بخش مهمي از اقتصاد ملي ، به ويژه درآمد را هدايت مي كنند ، ارائه دهد.” و رشد غيرنفتي. “به عنوان مثال ، اقتصاد تجاري ايران در سال 2020 رتبه 127 را كسب كرد ، بدين معنا كه 126 كشور شرايط سرمايه گذاري و تداوم تجارت بهتري نسبت به كشور ما دارند. اين توسعه مستلزم مهار سرمايه هاي خارجي تا رفع تحريم ها است ، بنابراين چگونه مي توانيم ظرفيت توليد را افزايش دهيم. در بخش خودرو و قطعه سازي؟

با فعال كردن تنها نيمي از ظرفيت غيرفعال شده ، نمي توانيم به 3 ميليون وسيله نقليه در 1404 برسيم.

اين فعال صنعت خودرو كشور تاكيد كرد: وي در برنامه هاي خود اظهار داشت كه تا سال 1404 توليد خودروها را به 3 ميليون دستگاه افزايش مي دهد. اگر تنها نيمي از ظرفيت فعلي صنعت خودروسازي داخلي كه به دليل تحريم هاي مضاعف بدون استفاده باقي مانده است فعال شود ، توليد اين سطح از خودروها به طور سالانه غيرممكن است. بنابراين ، براي توليد اين تعداد خودرو ، بايد قابليت هاي جديدي را ايجاد كنيم. علاوه بر اين ، بازار داخلي نمي تواند سالانه 3 ميليون واحد جذب كند.

كريمي سنجري خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد بالاترين ميزان جذب خودرو در بازارهاي داخلي در سال هاي اخير مربوط به سال 2017 باشد ، زماني كه در سال 2017 حدود 1.4 ميليون خودرو (77 هزار دستگاه وارد شده ، مابقي توليد داخل بوده است). اتفاقاً وضعيت اقتصادي در بخش تقاضا در سال 2017 مطلوب بود. بنابراين ، با توجه به اين امر ، قصد دارد سالانه بيش از 1 ميليون واحد را از طريق صادرات به فروش برساند.

يك متخصص در صنعت خودروسازي داخلي گفت: “وقتي صحبت از صادرات خودرو مي شود ، بايد توانايي هاي اين صنعت آماده شود تا بتواند به طور طبيعي خودروهاي درجه يك توليد كند.” س isال اين است كه آيا توانايي هاي فعلي صنعت خودروسازي ما براي برآوردن اين هدف آماده است؟ آيا فقط توليد 3 ميليون قطعه در سال كافي است؟ و آيا اين ميل به طور مستقيم منجر به توانايي مي شود؟

وي تاكيد كرد: بنابراين وزيران بايد به اين موضوع توجه كنند و از مديران باهوشي استفاده كنند كه به “بهترين وعده ها” قانع نيستند. اين امر به اين دليل است كه با وجود روابط سياسي و شرايط اقتصادي موجود در بازار ، اين وعده ، در صورت امكان ، در سه سال گذشته به سختي محقق شده است. در اين مدت با وجود وعده هاي مسئولان ، توليد سالانه كمتر از 1 ميليون دستگاه بود. بنابراين ، وعده توليد 3 ميليون دستگاه تا سال 1404 ، علي رغم بازدارندگي مضاعف فعلي (تحريم ها و مديريت شخص ثالث) ، وعده اي غيرممكن است. لغو تحريم ها قطعاً در دست وزير نيست. اما از قضا مراقبت از مديريت در اين شركتها يك كار بزرگ خواهد بود.

چگونه مي توانيم به 3 ميليون خودرو برسيم؟

كريمي سنجري معتقد است كه مهمترين اقدام موثر دولت جديد براي خودروسازي ، سودآوري شركت هاي خودروسازي است. خودروهاي سريع. “همچنين ، سودآوري شركت هاي خودروسازي منجر به نوآوري مي شود و نوآوري توليد اين شركت ها را تغيير مي دهد. تحولاتي كه منجر به توليد خودروهايي با ويژگي هاي صادراتي مي شود.

وي افزود: “وزيران جديد بايد به انتصاب بخش هاي سودآور توليد خودرو توجه ويژه اي داشته باشند.” سودآوري اين شركتها بسيار مهمتر از خصوصي سازي است. زيرا در حال حاضر شرايط خصوصي سازي با وجود تحريم ها و ضررهاي هنگفت اين شركت ها مهيا نيست. بنابراين ، مهمترين اقدام وزير دولت سيزدهم بايد رفع موانع سودآوري بنگاه هاي اقتصادي ملي و ملي باشد. تبديل يك خودروساز از يك شركت بيهوده به يك شركت سودآور ، عليرغم تنها وعده “وزير” ، قابل توجه نيست.

اين فعال صنعت خودرو به حوزه اي اشاره كرد كه توليد 3 ميليون دستگاه در سال را محقق مي كند ، داخلي 2 ميليون واحد صادرات 1 ميليون واحد وي گفت: “اقتصاد فعلي خوب نيست و جامعه تقاضاي خودرو به شدت كاهش يافته است (صرف نظر از تقاضاي سفته بازي براي خريد با قيمت كارخانه و فروش آن در بازار آزاد)”. بنابراين ، دو اقدام موثر كاهش هزينه ماشين و تقويت سمت تقاضا با استفاده از مكانيسم هاي مالي، بايد در اولويت قرار گيرد.

وي افزود: “براي دستيابي به 1 ميليون خودرو در سال ، براي دستيابي به 1 ميليون خودرو صادر شده به بازارهاي منطقه اي و همسايه ، دستيابي به سطح كيفيت و قيمتي كه بايد برآورده شود ، يعني سطح اولويت براي اتومبيل ” در واقع ، براي توليد خودروهاي مطلوب با ويژگي هاي صادراتي ، بايد صنعت خودرو و عوامل اقتصادي مثر بر آن را تغيير داد. در واقع نحوه دستيابي به هدف صادرات 1 ميليون خودرو و نحوه توليد خودروهاي مطلوب با ويژگي هاي صادراتي بايد در برنامه وزير آينده گنجانده شود. البته اين برنامه بايد توسط مديران هر دو خودروساز داخلي ارائه شود.

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
اقدامات وزير جديد بر مبناي آزمون و خطا نباشد/ رگه‌هاي تحولِ صنعت خودرو ديده مي‌شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.