رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

۸ بازديد

به گزارش گروه بين الملل فارس ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه آمريكا بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن به سمت روابط بهتر با دولت دمشق پيش مي روند. در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار دارد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه …

رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق https://livemag.ir/2021/10/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/ https://livemag.ir/2021/10/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/#respond Sun, 10 Oct 2021 12:25:22 0000 بين المللي https://livemag.ir/2021/10/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/ به گزارش گروه بين الملل فارس ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه آمريكا بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن به سمت روابط بهتر با دولت دمشق پيش مي روند. در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار دارد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه …

به گزارش گروه بين الملل فارس ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه آمريكا بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن به سمت روابط بهتر با دولت دمشق پيش مي روند.

در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار دارد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه مقصر درگيري خونين و طولاني مدت است ، متحدان عرب آمريكا در منطقه از روابط سرد با سوريه به احياي روابط اقتصادي و ديپلماتيك مي روند. آنها با اين كشور هستند.

عليرغم پيروزي قاطع اسد در انتخابات امسال ، غربي ها همچنان از لفاظي ها عليه دولت دمشق استفاده مي كنند ، اما رهبران عرب با اين واقعيت كنار آمده اند كه وي همچنان در سوريه موقعيت قوي خود را حفظ خواهد كرد.

رويترز مي افزايد خروج نامنظم ايالات متحده از افغانستان اين باور را در ميان رهبران جهان عرب تقويت كرده است كه آنها بايد راه خود را پيدا كنند. آنها در حال نظارت بر دستيابي مداوم آمريكا در منطقه و تعهد واشنگتن به چين هستند و قصد دارند اولويت هاي خود را دنبال كنند كه شامل احياي اقتصاد پس از سال ها درگيري و گسترش ويروس كرونا است.

به گزارش اين خبرگزاري ، اگرچه نشانه هاي گرايش اعراب به سوريه در حال افزايش است و “عبدالله دوم پادشاه اردن” براي اولين بار در يك دهه اخير با اسد صحبت مي كند ، اما سياست آمريكا همچنان م componentلفه اي است كه اوضاع را پيچيده مي كند.

واشنگتن مي گويد سياست خود را در قبال سوريه تغيير نداده است و همانطور كه در قطعنامه شوراي امنيت آمده است ، خواهان گذار سياسي در اين كشور است. تحريم هاي آمريكا عليه دمشق كه در دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ ، رئيس جمهور سابق آمريكا تشديد شده بود ، همچنان مانع بزرگي بر سر راه تجارت سوريه است.

اما تحليلگران در واشنگتن مي گويند كه سوريه ديگر اولويت بالايي براي دولت جو بايدن رئيس جمهور آمريكا نيست و بر رويارويي با چين متمركز شده است. طي چند ماه پس از ورود به كاخ سفيد ، بايدن هنوز نتوانست طبق قانون سزار كه سال گذشته براي افزايش فشار بر بشار اسد اعمال كرده بود ، تحريم هايي را اعمال كند.

رويترز به نقل از ديويد لش ، كارشناس سوري در دانشگاه ترينيتي در تگزاس ، مي گويد: “متحدان آمريكا در جهان عرب از واشنگتن مي خواهند كه محاصره دمشق را لغو كند و به اتحاديه عرب بپيوندد و به نظر مي رسد دولت بايدن به آن گوش مي دهد.” به E “.

اين امر برعكس شدن اخراج سوريه از اتحاديه عرب و حمايت عربستان سعودي ، امارات متحده عربي و اردن از شورشيان در خاك سوريه است. اين درگيري ها كه تقريباً يك دهه به طول انجاميد ، صدها هزار كشته ، حدود نيمي از جمعيت سوريه را آواره و ميليون ها نفر را به كشورهاي همسايه و اروپا آواره كرد.

شورشيان عليه اسد هنوز در مناطقي از شمال سوريه حضور دارند و از تركيه پشتيباني مي شوند. در شرق و شمال شرق سوريه نيز كردهاي تحت حمايت آمريكا وجود دارند. اگرچه اختلافات در سوريه همچنان پابرجاست ، اسد موفق شده است با كمك روسيه و ايران كنترل بخش اعظم كشور خود را به دست آورد. دو ايالت كه بيشتر از تعهد واشنگتن براي سرنگوني وي متعهد به حفظ او در قدرت بودند.

اردن ، همسايه جنوبي سوريه با اقتصاد بيمار و روابط قوي با كشور ثروتمند عربستان ، در حال حاضر سياست جهان عرب را در قبال دمشق دنبال مي كند. ماه گذشته بخش عمده اي از مرزهاي اردن و سوريه براي تجارت باز شد و امان انگيزه اي براي قرارداد گاز طبيعي از مصر به لبنان از طريق سوريه ايجاد كرد كه توسط واشنگتن تأييد شد.

رويترز به نقل از سميح المعايته ، مقام و تحليلگر سياسي سابق اردني مي گويد: “وقتي اردن بر اين موانع غلبه مي كند و روابط را ايجاد مي كند.” [با سوريه] “اين نتيجه مي دهد و با همان سرعت در حال حركت است. كشورهاي ديگر نيز از آن پيروي خواهند كرد.”

بر اساس تحليل اين آژانس ، گذرگاه مرزي زماني محل عبور صدها كاميون حامل كالا بين اروپا ، تركيه و كشورهاي حاشيه خليج فارس بود. احياي مجدد اين مبادلات باعث تقويت اردن و سوريه خواهد شد كه هر دو با بحران اقتصادي عميقي روبرو هستند. همچنين به لبنان كمك مي كند كه با بدترين ركود اقتصادي خود در تاريخ معاصر روبرو است.


يك كاميون تجاري از مرز سوريه و اردن عبور مي كند

جيم جفري ، سخنگوي سابق دولت آمريكا در امور سوريه در دوران رياست جمهوري ترامپ ، به رويترز گفت: “من كاملاً متقاعد شده ام كه مردم اردن احساس مي كنند كه آمريكايي ها آنها را تحريم نخواهند كرد.” سر و صداي زيادي در رسانه ها و در بين متحدان منطقه وجود دارد كه ايالات متحده ديگر اسد را تحت قيصر يا هر قانون ديگري تحت تحريم هاي سنگين قرار نمي دهد. “

رويترز افزود كه چنين روحي در جلسه اخير مجمع عمومي سازمان ملل مشهود بود. در اين ديدار ، وزيران خارجه مصر و سوريه براي اولين بار در يك دهه گذشته ديدار كردند. در نمايشگاه اقتصادي اكسپو 2020 در دبي ، وزراي اقتصاد سوريه و امارات متحده عربي نيز ملاقات كردند و درباره احياي شوراي تجارت دوجانبه بحث و تبادل نظر كردند.

“آيا با وجود تلاش ها براي” جن زدايي رژيم دمشق “،” آيا رويكرد جديدي در مورد سوريه اتخاذ شده است؟ آره “.

رويترز به نقل از آرون اشتاين ، مدير تحقيقات موسسه امور خارجه گفت: “دولت بايدن” علاقه مند به افزايش هزينه هاي ديپلماتيك براي جلوگيري از نزديك شدن دولت هاي منطقه به دولت است. ” [سوريه] وي گفت: “نه” و افزود كه سياست آمريكا در سوريه اكنون بر مبارزه با داعش و كمك هاي بشردوستانه متمركز شده است.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به نقل از رويترز گفت: “آنچه ما انجام نداده ايم و نخواهيم داد ، تلاش براي عادي سازي و آشتي با دولت سوريه است.” “از يك ديكتاتوري وحشي مانند بشار اسد حمايت كنيد ، حتي زماني كه تحريم ها عليه سوريه را لغو مي كنيم يا موضع خود را در مخالفت با بازسازي سوريه تغيير مي دهيم ، تا زماني كه راهي براي بازگشت به راه حل سياسي مشكلات اين كشور وجود نداشته باشد.”

به گزارش رويترز ، در حالي كه بسياري از متحدان آمريكا در منطقه به دنبال روابط جديد با دمشق هستند ، كشورهاي مهم مانند عربستان سعودي همچنان ترديد دارند.

اين خبرگزاري با استناد به جاشوا لانديس ، كارشناس سوري در دانشگاه اوكلاهما ، در پايان گفت: “تلاش مهم اين است كه سوريه و عربستان را به نوعي سازش برسانيم و من معتقدم كه سعودي ها در حال نزديك شدن و انتظار هستند.” [چرغ سبز] – آنها آمريكا هستند.

روز جمعه ، جاش روژين ، روزنامه نگار واشنگتن پست در يادداشتي نوشت كه عبدالله دوم ، پادشاه اردن از زمان ملاقات با جو بايدن ، رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد در جولاي گذشته در حال عادي سازي بود. اين منطقه با همكاري دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه مناطق سريع را راه اندازي كرده است.

بر اساس اين يادداشت ، سالم المسلط ، رهبر ائتلاف ملي مخالفان سوريه ، ماه گذشته وارد واشنگتن شد تا رهبري هياتي را بر عهده بگيرد تا از دولت آمريكا و جامعه بين المللي بخواهد تا به اعمال فشار بر رژيم سوريه ادامه دهند.

نويسنده با اشاره به يك مقام ارشد دولت آمريكا افزود: “سياست آمريكا براي جلوگيري از هر كشوري كه قصد عادي سازي روابط با اسد را دارد همچنان باقي است.” ما به اردن چراغ سبز يا قرمز نشان نداده ايم. » (اطلاعات بيشتر)

انتهاي پيام / متر


https://livemag.ir/2021/10/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/feed/ 0

ترفندهای آموزش زبان عربی به کودکان

1-خیلی زود صحبت کردن با آن ها را شروع کنید!

گفته می شود که جنین از ماه پنجم بارداری قادر به شنیدن صدا ها، لحن ها و صدای پدر و مادرش است! کودک شما زودتر از آنچه فکر کنید شروع به یادگیری زبان عربی می کند. از صحبت با او و آواز خواندن به عربی حتی قبل از تولد دریغ نکنید. البته ما باید از همان روز های ابتدایی با او به زبان عربی صحبت کنیم که واقعا امری حیاتی است. علت اصلی هم این است که فرزندتان تصویر شما را از روی معیار هایی از جمله زبان شناسایی می کند، پس توصیه می شود فقط به این دلیل که فکر می کنید صحبت کردن به زبان عربی هنوز زود است، با او به زبان دیگر صحبت نکنید .

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.