سهم ۲ درصدي ايران در تامين غذاي كشورهاي همسايه

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

سهم ۲ درصدي ايران در تامين غذاي كشورهاي همسايه

۸ بازديد

مجله زنده خبري / فارس وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه سهم ايران از مواد غذايي به كشورهاي همسايه 2 درصد بوده است ، گفت: “اين بدان معناست كه ظرفيت و بسترهاي لازم تامين نمي شود و ما فناوري هايي را در كشاورزي معرفي نكرده ايم و بنابراين بهره وري پايين است.” مهاجرت كرده اند …

سهم ۲ درصدي ايران در تامين غذاي كشورهاي همسايه https://livemag.ir/2021/10/سهم-۲-درصدي-ايران-در-تامين-غذاي-كشورهاي/ https://livemag.ir/2021/10/سهم-۲-درصدي-ايران-در-تامين-غذاي-كشورهاي/#respond Thu, 14 Oct 2021 16:56:59 0000 اقتصادي https://www.livemag.ir/2021/10/سهم-۲-درصدي-ايران-در-تامين-غذاي-كشورهاي/ مجله زنده خبري / فارس وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه سهم ايران از مواد غذايي به كشورهاي همسايه 2 درصد بوده است ، گفت: “اين بدان معناست كه ظرفيت و بسترهاي لازم تامين نمي شود و ما فناوري هايي را در كشاورزي معرفي نكرده ايم و بنابراين بهره وري پايين است.” مهاجرت كرده اند …

مجله زنده خبري / فارس وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه سهم ايران از مواد غذايي به كشورهاي همسايه 2 درصد بوده است ، گفت: “اين بدان معناست كه ظرفيت و بسترهاي لازم تامين نمي شود و ما فناوري هايي را در كشاورزي معرفي نكرده ايم و بنابراين بهره وري پايين است.” مهاجرت كرده اند ”

سيد جواد ساداتي نژاد ، پنجشنبه 21 آنلاين ، دومين روز سفر خود به فارس ، در گفت و گو با شوراي شهر داراب اظهار داشت: كاستي هاي ذكر شده باعث شده تا فاصله كشاورز پيشرو 10 برابر متوسط ​​توليد كشور باشد.

به گفته وي ، ظرفيت آب و هوايي كشور ما با وجود خشكسالي ها و خشكسالي هايي كه به ما تحميل شده است ، مي تواند غذاي خود و غذاي بسياري از اطرافيان ما را توليد و تحويل دهد.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه رئيس جمهور دستور جهاد سازندگي را داده است زيرا روستاها مورد غفلت واقع شده اند ، افزود: روستاهاي ما مركز توليد محصولات كشاورزي هستند و ماموريت روستا توليد و اشتغال بود كه ما آنها را رها كرده ايم.

به گفته ساداتي نژاد ، چشم انداز دولت پايان محروميت و رفع تبعيض و بي عدالتي در همه نقاط كشور است ، بنابراين وزيران به شهرها اعزام مي شوند تا همان تنگناها و مشكلاتي را كه ناديده گرفته مي شوند ، ببينند.

وي از آغاز خريد تضميني خرما در روزهاي آينده در منطقه خبر داد و گفت: يكي از موضوعات بحث باغات است كه در اين منطقه كه مركز باغباني نيز است خوب است؛ زمين هاي شيبدار يكي از پروژه هاي اصلي كشاورزي در دولت سيزدهم است. در اين صورت برنامه ريزي كنيد. اين ظرفيت بايد در اين منطقه و استان فارس توسعه يابد.

وزير جهاد كشاورزي با تأكيد بر اينكه تلاش ما در دولت سيزدهم به رسميت شناختن موقعيت كشاورز است ، گفت: من دقيقاً مشكلات بخش كشاورزي ، درد ، مشكلات باغداران ، عشاير و دامداران را شنيده ام. هيچ راهي براي حل آن وجود ندارد ، مگر با قدرت كشاورزان و سازمانهاي كشاورزي.

اتحاديه ها و انجمن هاي كشاورزي نقش ايفا كنند

وي با بيان اينكه دولت يك ملت است و معتقديم نمي توان با تمركز منظم بر كشاورزي كارها را انجام داد ، افزود: من معتقدم كه كار بايد به كشاورز واگذار شود ، كشاورز بايد واگذار شود ، اتحاديه ها و سازمان ها بايد در سياستگذاري نقش ايفا كنند. “بازي كنيد و در برنامه ريزي باشيد.

ساداتي نژاد همچنين به يكي از مشكلات كشاورزان شهرستان داراب پرداخت و گفت: در مورد سد رودبال و كانال هاي پايين دست ما حدود 150 ميليارد تومان مصوبه در اين سفر داريم كه به كشاورزان گران كمك مي كند.

وي همچنين به تقاضاي صادرات دام اشاره كرد و افزود: چرا عشاير ما بايد دام توليد كنند و سپس دام ها قاچاق مي شوند و قاچاقچي پنج برابر بيشتر از آن سوي مرز فروش مي كند؛ صادرات دام از هفته گذشته به سرپرستي انجمن حمايت از دامداري و تحت رهبري اتحاديه هاي عشايري به تصويب رسيده است ، اما در سطح محدود و مديريت شده تا قيمت گوشت در كشور افزايش نيابد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/سهم-۲-درصدي-ايران-در-تامين-غذاي-كشورهاي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.