همسرت را بدون قضاوت درك كن!

تازه ترين اخبار فناوري و موبايل هاي هوشمند را از اين وبگاه مطالعه نماييد

همسرت را بدون قضاوت درك كن!

۱۲ بازديد

رفتار ما در زندگي روزمره بايد مبتني بر خودآگاهي و توجه باشد. به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه ملاد در ادامه مي نويسد: «خودآگاهي به معناي دانشي است كه شخص براي خود به دست مي آورد ، يعني آگاهي از ويژگي ها ، نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها ، ترس ها ، …

همسرت را بدون قضاوت درك كن! https://livemag.ir/2021/10/همسرت-را-بدون-قضاوت-درك-كن/ https://livemag.ir/2021/10/همسرت-را-بدون-قضاوت-درك-كن/#respond Thu, 14 Oct 2021 13:09:11 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/10/همسرت-را-بدون-قضاوت-درك-كن/ رفتار ما در زندگي روزمره بايد مبتني بر خودآگاهي و توجه باشد. به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه ملاد در ادامه مي نويسد: «خودآگاهي به معناي دانشي است كه شخص براي خود به دست مي آورد ، يعني آگاهي از ويژگي ها ، نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها ، ترس ها ، …

رفتار ما در زندگي روزمره بايد مبتني بر خودآگاهي و توجه باشد.

به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه ملاد در ادامه مي نويسد: «خودآگاهي به معناي دانشي است كه شخص براي خود به دست مي آورد ، يعني آگاهي از ويژگي ها ، نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها ، ترس ها ، انزجار و … اين دانش از دو طريق به دست مي آيد. “يكي از طريق مقايسه اي است كه شخص بين خود و ديگران انجام مي دهد ، و ديگري از طريق بازخورد و واكنش هاي مثبت و منفي است كه ديگران به شخص نشان مي دهند.

نمونه هايي از خودآگاهي

خودآگاهي داراي موارد و ابعاد مختلف و طيف وسيعي است ، مانند آگاهي از نقاط قوت و ضعف ، داشتن تصور واقع بينانه از خود نه در مورد حقارت و نه خودشيفتگي ، بيان بالا و توانايي توضيح ارزشها و باورهاي شخصي براي خود و براي ديگران ، انگيزه شناخت ، مطالعه و تفكر مستمر و جدي در خود ، زندگي با منطق واقع بينانه و انساني و مطابق با اصول و ارزشهاي انساني ، با اعتماد به نفس و تصور مثبت از خود و عزت نفس ، مقابله مناسب با شكست ها و شكست ها و روحيه قوي و مداوم ، لذت بردن از زندگي با وجود همه سختي ها و چالش هاي آن ، ارزيابي مثبت و م actionsثر اعمال و رفتار انسان و احساس شايستگي و توانايي ، شناخت و درك نيازها و خواسته هاي جسمي ، عاطفي ، رواني و جالب و برآوردن مناسب اين نيازها با رعايت اصول اخلاقي و انساني ، ص پايبندي به اصول و ارزشهاي شخصي و نه به رنگ هركسي و همه چيز ، كنترل خود ، كنترل احساسات ، وجود نظم فكري ، مديريت احساسات ، وسعت بينايي ، واقع گرايي ، عقلانيت و بلوغ فكري و عاطفي و غيره. شامل مي شود. حال بياييد ببينيم كه چگونه اين مهارت به ما در رابطه با شوهرمان كمك مي كند.

اين روش وضعيت را بدتر مي كند

همه ما خواسته يا ناخواسته با ماشين زندگي خود رانندگي مي كنيم و سعي مي كنيم درس هاي خود را به خوبي ياد بگيريم. اين زندگي فرصتي است براي درك ماهيت واقعي ما! در زندگي روزمره ما گاهي رفتارهاي شوهرمان را مي بينيم ، كه ما را بسيار عصباني و ناراحت مي كند. رفتارهايي مانند تنبيه كودكان ، ناله ، شكايت ، ابراز نارضايتي ، عصبانيت و سرسختي و ساير رفتارهاي مخرب.

در مواجهه با چنين رفتارهاي آزاردهنده ، ما دو برخورد را مشاهده مي كنيم: رويارويي واكنشي و استفاده از عباراتي مانند: “بس كن ، اذيتم كن ، از خانه خارج شو ، عصبي ام نكن ، بايد جدا شويم ، شما قبلاً شورش راه انداخت و … »اين روش نه تنها وضعيت را بدتر مي كند ، بلكه حركت بيشتر و دورتر را براي ما آسان مي كند.

90 تا 120 ثانيه مكث كنيد

گزينه ديگر استفاده از هنر توجه است. همانطور كه تحقيقات نشان مي دهد ، وقتي هيجان ما افزايش مي يابد ، كافي است 90 تا 120 ثانيه توقف كرده و سپس اقدام كنيم. زيرا عمر احساسات اوليه كوتاه است. اگرچه تحمل اين 2 دقيقه كار ساده اي نيست ، اما بسياري از احساسات را كاهش مي دهد و به ما كمك مي كند تا هيجان و عصبانيت خود را در طرف مقابل درك كنيم.

براي استفاده از هنر خودآگاهي ، بهتر است در اين زمان شوهر خود را در آغوش بگيريم تا شاهد دو چيز باشيم: با ديدن رنج هاي پشت رفتار او ، به او آرامش داده ايم ، فقط مي فهميم كه او از چه مشكلي رنج مي برد! در والدين ، ​​فراموش نمي كنيم كه وقتي فرزندمان را در آغوش گرفتيم ، متوجه شديم كه او گرسنه است ، درد دارد يا بايد تغيير كند و در نهايت به درد ، مشكل يا نياز او پي برديم. تا زماني كه ما با تهديد ، تمسخر ، تمسخر و تحقير به شوهر خود حمله كنيم. همانطور كه ما به او غر مي زنيم يا به او توصيه مي كنيم ، نه تنها رفتار مخرب او كم نمي شود ، بلكه تشديد مي شود.

بياييد بدون نكوهش در آغوش بگيريم

هنر خودآگاهي اين است كه به روش هاي خاصي توجه داشته باشيد و در لحظه بدون محكوميت حضور داشته باشيد. خودآگاهي به اين معناست كه دست هاي خود را براي پذيرش شوهرمان باز كنيم تا او بفهمد از چه چيزي رنج مي برد ، چه خاطراتي او را آزار مي دهد و در حال حاضر به چه چيزهايي نياز دارد. وقتي با شوهرمان اينگونه رفتار كنيم ، مطمئناً احساس مي كند مهم ، ارزشمند و محبوب است.

به ناچار ، علاوه بر در آغوش گرفتن ، رفتارهاي زير ما را به او نزديك مي كند: مراقب باشيد در دام آزار شوهرمان نيفتيد. بگذاريد آن را هميشه در كنار خود ببينيم ، نه در مقابل ما. رفتار مخرب كنترل بيروني را كنار بگذاريد و رفتار محبت آميز را جايگزين آن كنيد. بياييد ارتباط چشمي با شوهرمان را دست كم نگيريم ، گويي او را براي اولين بار مي بينيم.

وقتي به حرف او گوش مي دهيم ، در آن لحظه حضور داريم. با او هنر گوش دادن بدون مذمت را تمرين كنيد. بياييد خودمان را با شوهرمان يكي بدانيم. تمام خانه ما را با شفقت و مهرباني بپوشانيد ، تا بتوانيم بذر شفقت را براي خود و شوهرانمان در تمام تجربيات ارزشمند زندگي بكاريم.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/همسرت-را-بدون-قضاوت-درك-كن/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.